onsdag 8 augusti 2012

Storkarpsväder

Hemma på ett soligt Öland efter två nätters karpande i regn och rusk, Men det var nog ingen nackdel och som Palle sa var det storkarpsväder över målilla.
Förbannelsen blev äntligen bruten. Jag har fiskat lite med Sköldblom  dom två senaste åren till och från,  vår första resa var till Bulgarien där vi fick åka hem med endast en fångad karp. Sedan dess har det fortsatt gått trögt för oss när vi fiskat tillsammans och i slutet har vi börjat fundera på om det vilat en förbannelse över vårat sammarbete vid sjön.  Igår klockan nio tog äntligen ett larm ton för första gången på två år och det visar sig vara en riktigt fin karp som hittat in på min mäskplats. Drillningen blev lugn och sansad fast man vart lite orolig när håven knappt gick att få under fisken på det grunda vattnet. Palle säger direkt att det är en av dom fyra stora i sjön och fasen vilken go känsla man fick i kroppen när den ligger på mattan och vi kan konstatera att det är Snowhite som behagat nappa.  Den här gången väger hon 18860 gr och har förmodligen tagit lite stryk av den hårda översvämning som drabbade sjön för några veckor sedan. Resten av kvällen gick man på moln och jag fick ta fram min seger cigarr som legat i väskan i något år. Det blev ytterligare varsin fisk idag på morgonen och nu är förbannelsen som bortblåst.

Båda mina karpar tog på ett nytt bete som jag rullade i söndags, det ska bli spännande att se mer vad som kan komma upp med hjälp av det, jag tror att jag börjar närma mig ett riktigt superbete. Jag har lite fler idéer som kan testas kring det och det är alltid lika roligt att se om ens teorier funkar i praktiken. 
18 860 gr kärlek


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar